Tillgänglighet på LF Finans

Vi vill att du ska kunna använda våra digitala tjänster, oavsett vilka förutsättningar du har. Vi vill gärna att du hör av dig till oss om du upplever att våra tjänster är otillgängliga.

En grupp människor med olika typer av tillgänglighetsutmaningar

Kontakt

Har du upptäckt brister i tillgängligheten? Vi vill gärna ha dina synpunkter så att vi kan förbättra oss. Skicka dina synpunkter med e-post till: Tillgänglighet LF Finans 

Kundservice

Har du övriga frågor eller behöver du hjälp – besök vår sida för kundservice. Där kan du få information om våra digitala tjänsters tillgänglighet via telefon. 

Hur vi uppfyller tillgänglighetskraven

Våra digitala tjänster utformas i enlighet med kraven i lagen (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Vi vill att våra digitala tjänster ska fungera bra för alla, men är medvetna om att några av dem inte är helt tillgängliga. På följande sidor beskriver vi hur tillgängliga våra tjänster är:

Vårt arbete med tillgänglighet

Vi arbetar aktivt för att våra digitala tjänster ska vara tillgängliga för alla användare. Så här jobbar vi för att förbättra tillgängligheten: 

  • Vi använder automatiska testverktyg.
  • Vi går igenom webbplatsen, inloggade tjänster och mobilapplikationerna manuellt för att hitta eventuella tillgänglighetsbrister.  
  • Vi genomför användningstester med personer med olika funktionsnedsättningar. 
  • Oberoende tillgänglighetsgranskningar har genomförts av konsulter där vi kontrollerar hur väl vi uppfyller standarderna Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 nivå AA. 
  • Vi håller utbildningar i tillgänglighet för medarbetare som jobbar med design, utveckling, test, redaktionellt innehåll och kundservice. 

Vi har ett kompetensutvecklingsforum en gång i månaden, där vi diskuterar aktuella frågor och löser problem som rör tillgänglighet.

Behandling av personuppgifter

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i samband med tillgänglighetsrespons.

Så behandlar vi dina personuppgifter

Tillsynsmyndighet

Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter på vår tillgänglighet kan du kontakta:

Post- och telestyrelsen (PTS)