Vi byter namn – Wasa Kredit blir LF Finans

Vi har bytt namn till LF Finans. Vi har varit en del av Länsförsäkringar i över 25 år och genom namnbytet blir vi nu en ännu tydligare del av LF. Det ger oss också möjlighet att utveckla vårt erbjudande och våra tjänster ytterligare.

Vår ambition är fortsatt densamma – att vara våra nuvarande och blivande kunders förstahandsval.

  • Behöver jag göra något som kund?

    Du behöver inte göra någonting. Vi behåller vårt organisationsnummer och alla avtal gäller precis som innan.

  • Behöver jag göra något som leverantör?

    Du har fått ett brev med information om vad som ändras. Det är viktigt att poängtera att vi behåller samma organisationsnummer.

Vad har ändrats?

Vår nya hemsida har lanserats, och både Mina sidor och appen har uppdaterats med vårt nya namn. Vi uppdaterar kontineuerligt med information här på vår webbplats med svar på vanliga frågor, och du hittar oss som vanligt – även om du använder dina tidigare länkar eller bokmärken.

Hör av dig om du har frågor – vi hjälper dig gärna.

Varför byter ni namn?

Vårt nya namn speglar det vi gör: erbjuder finansieringslösningar till företag och privatpersoner. LF Finans, helt enkelt.

När byter ni namn?

Vi byter namn från Wasa Kredit till LF Finans i maj, 2025. Organisationsnumret är detsamma, och det påverkar inte dina villkor hos oss.

Jag har ett Wasa Kredit-kort – kommer det fortsätta fungera eller måste jag söka ett nytt?

Korten kommer fortsätta fungera precis som de gör idag, även efter namnbytet till LF Finans.

Vad innebär det nya namnet? Svar

Vi har en ny webbplats, byter namn på Mina sidor, Wasa Kredit-appen och vårt kreditkort, och får nya mejladresser.

Jag kan inte logga in på Mina sidor Företag efter namnbytet

Om du inte kan logga in på Mina sidor Företag efter namnbytet den 6 maj, kan det bero på att webbläsaren inte längre fyller i dina inloggningsuppgifter automatiskt. Följ stegen nedan för att komma vidare. 1. Prova att fylla i användarnamn och lösenord manuellt Om du tidigare har låtit webbläsaren fylla i dina uppgifter automatiskt, behöver du nu skriva in dem själv. 2. Har du glömt ditt användarnamn? Klicka på Påminnelse om användarnamn på inloggningssidan. Användarnamnet skickas då till den e-postadress som registrerades vid ansökan. 3. Har du glömt ditt lösenord? Klicka på Återställ lösenord på inloggningssidan. Då får du ett mejl med en länk för att skapa ett nytt lösenord – detta skickas till den e-postadress som är kopplad till just ditt användarkonto. 4. Får du inte dina uppgifter? Om du inte kan återställa dina uppgifter via inloggningssidan: Kontakta i första hand din kontaktperson hos oss. Du kan också höra av dig till vår Kundservice, så hjälper vi dig vidare. 5. Vad händer med behörigheter och konton vid namnbytet? Alla användarkonton och behörigheter ligger kvar precis som tidigare. Inloggningsuppgifterna påverkas inte i sig – men webbläsaren känner inte längre igen sidan automatiskt, vilket är anledningen till att du kan behöva fylla i allt manuellt igen.

Ska ni flytta också eller har ni samma adress?

Vi byter inte adress, bara namn. Vi sitter sedan tidigare i gemensamma lokaler med Länsförsäkringar – både på huvudkontoret i Stockholm och hos våra länsbolag runt om i landet. Vår styrka är den lokala närvaron, och den kommer vi att fortsätta stärka framöver. Vill du skicka brev till oss är postadressen: Länsförsäkringar Finans AB / LF Finans 106 50 Stockholm